Sjednicom Dječjeg gradskog vijeća započeo je Dječji tjedan u Velikoj Gorici. Vrijedni školarci na sjednici su predstavili projekt “Od deklaracije do participacije” koji se provodi s vijećnicima Dječjeg gradskog vijeća Grada Velike Gorice, a pod pokroviteljstvom Grada Velike Gorice, u suradnji s Centrom za djecu, mlade i obitelj Velika Gorica i obrtom za edukaciju EDuroda.
Projekt se provodi od siječnja 2024. godine te se sastoji od radionica koje se zasnivaju na metodama i postupcima usmjerenim na iskustveno učenje, pri čemu su unaprijed definirane i jasno određene razine aktivnosti polaznika.
Članovi Dječjeg gradskog vijeća su predstavili svoje aktivnosti i ciljeve.
“Ja sam Patricija i dolazim iz Osnovne škole Vukovina. Najmlađa sam gradska vijećnica, ali u našem vijeću godine zaista nisu važne. Svi smo jednako važni. Predstavit ću vam ukratko naše aktivnosti kroz prve tri radionice”, najavila je sudionica projekta.
Patricija je objasnila kako su se na radionici naziva “Svijet i moje mjesto u njemu” prisjetili važnosti dječjih prava, gradili palače demokracije te u dramskoj igri morali osmisliti svoj model demokracije.
Na drugoj radionici učili su o moći donošenja odluka, dok su na trećoj edukaciji saznali kako održati uspješan javni govor.
Marin Puljiz, učenik 1. razreda srednje škole, je predstavio film koji su članovi Dječjeg gradskog vijeća snimili, naziva “Naš glas”, a kojim su nastojali poslati poruku mira.
“Djeca zaslužuju svijet u kojem je poruka mira jača od bilo kakvog razaranja”, zaključio je Marin Puljiz.
Dječji tjedan svečanim je govorom otvorio gradonačelnik Krešimir Ačkar.
“Nakon svega što smo danas vidjeli možemo zaključiti da je budućnost Velike Gorice neupitna. Grad se razvija u odličnome smjeru. Ove radionice, ovaj projekt i sve što ste vi danas ovdje prikazali je produkt kvalitete, predanoga rada i pun pogodan ovakvih manifestacija kao što je Dječji tjedan”, poručio je gradonačelnik otvorivši Dječji tjedan.
Nakon uvodnih prezentacija održana je Sjednica Dječjeg gradskog vijeća
Prvo pitanje gradonačelniku je postavila Paola iz Dječjeg vrtića Velika Gorica koja je upitala mogu li dobiti još koju spravu za vrtićko dvorište, na što je gradonačelnik odgovorio potvrdno, rekavši kako će svakako dobiti nove sprave, a dio će ih i sami moći odabrati.
Marta je upitala gradonačelnika može li pronijeti njihov glas i poruku mira iz videa “Naš glas”, na što je gradonačelnik također odgovorio potvrdno.
– Velika Gorica i kada je krenuo rat u obližnjoj Ukrajini, s obzirom da su ovi ostali frontovi dosta daleko, prvi u Republici Hrvatskoj je primio i svu djecu upisao u vrtić, pripremio im besplatne tečajeve hrvatskog jezika kako bi se što lakše asimilirali i dali smo stvarno punu podršku koju svako dijete treba imati. Rekli smo svi da je mir polazišna točka sigurne sretne budućnosti i da naša briga i vaša ova briga i ovaj vaš entuzijazam i sve što ste napravili da dođe do ovoga filma neće dobiti puniji efekt ukoliko ne dođe do pravih ušiju, a ja ću vam u tome svakako pomoći!
Sljedeće pitanje postavila je Ana upitavši mogu li se treneri sportskih aktivnosti dodatno educirati za rad i bolju komunikaciju s djecom koju treniraju. Predsjednik Gradskog vijeća Darko Bekić potvrdno je odgovorio rekavši kako su treneri sportskih aktivnosti imali edukaciju u Centru za djecu, mlade i obitelj, te kako ne bi bilo od škode ponovno osmisliti edukaciju jer, slaže se, nije isto trenirati djecu i odrasle.
Gabrijela je ustvrdila kako djeca koja dolaze iz okolnih mjesta nemaju jednake mogućnosti prisustvovati sportskim aktivnostima poput djece koja žive u gradu. Uglavnom se aktivnosti svode na DVD-e, KUD-ove te nogomet. Gradonačelnik je iskazao interes rekavši kako se aktivnosti mogu organizirati u Društvenim domovima te apelirao na djecu da odaberu sport kojim bi se voljeli baviti pa ukoliko se formira skupina djece s istim interesom da će se svakako poraditi na organizaciji te aktivnosti u njihovom mjestu.
Marka je zanimalo što se može napraviti oko povećavanja sigurnosti u blizini škola. Gradonačelnik je zahvalio na otvaranju ove bitne teme, rekavši kako iako Policijska postaja Velika Gorica nije pod ingerencijom grada, kako će svakako već danas poslati apel u policijsku postaju da poveća kontrolu. Dodao je i kako je važno da svakoga tko je pokraj nas, a ne ponaša se odgovorno opomenemo i jasno kažemo što mislimo o tome kako bismo u svojoj okolini zaustavili neodgovorno ponašanje pojedinaca.
Magdalena je upitala mogu li se provesti ankete među učenicima što bi voljeli na meniju školske kuhinje. Pročelnica Lana Krunić Lukinić pohvalila je inicijativu rekavši kako je većina ravnatelja škola ankete provela, pozvavši one koji to još nisu učinila da to svakako učine. Dodala je i kako se uskoro kreće u provedbu jednog važnog projekta – za nekoliko dana u škole se uvode zdravi obroci obogaćeni svježim voćem i mliječnim proizvodima.
Patricija je apelirala na sve ravnatelje škola da ukinu korištenje mobitela u školi te upitala može li se povećati broj besplatnih aktivnosti u gradu. Gradonačelnik je pozdravio odluku škola da ukinu korištenje mobitela u školi te pozvao one koji to još nisu uveli da se svakako povedu za primjerom onih koji jesu. Također, pozvao je školarce da predlože aktivnosti koje bi voljeli uvesti.
Također, moramo pohvaliti današnje pomagače – u fotografiranju su nam pomogli školarci Marta i Jakov 🙂
Dječji tjedan je manifestacija koja donosi bogat program koji se sastoji od mnoštva predavanja i radionica za odgojitelje, školarce, ali i djecu i profesore.
U sklopu Dječjeg tjedna gradonačelnik Ačkar će sutra, 1. listopada svečano otvoriti područnu školu Dubranec i vrtićke skupine DV Lojtrica.
DJEČJI TJEDAN U VELIKOJ GORICI
- rujna – 4. listopada 2024.
PONEDJELJAK – 30.9.
13:00 h – Pučko otvoreno učilište
Otvaranje Dječjeg tjedna
13:20 h – Prezentacija projekta „Od deklaracije do participacije“ i sjednica dječjeg gradskog vijeća s gradonačelnikom
UTORAK – 1.10.
Otvorenje područne škole Dubranec i vrtićke skupine DV Lojtrica
18:00 – Dječji odjel Gradske knjižnice Velika Gorica
Prikaz dobrih praksi Dječjeg vrtića Ciciban Velika Gorica – razvoj vještina i kompetencija važnih za polazak u školu:
“Kompetencije za budućnost” – Gabrijela Špehar, odgojiteljica i Tatjana Karlović Oslaković, ravnateljica DV Ciciban
“Artići odlaze u svijet”, Maja Trupčević, odgojiteljica DV Ciciban
SRIJEDA – 2.10.
13:00 h – Pučko otvoreno učilište
Okrugli stol „O odgoju iz muškog kuta“ (sudionici: Matej Čuljak, Krešimir Plantak Večerin i Miljenko Joković; Moderatorica: Petra Gotal)
17:00 h – DV Ciciban, Vidrićeva 2 (dvorana prizemlje)
Predavanje za odgojitelje i stručne suradnike „eTwinning projekti u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju“, Katarina Šeravić Lovrak, odgojiteljica DV Ciciban i Vesna Stipić, učiteljica OŠ Nikole Hribara
ČETVRTAK – 3.10.
17:00 h – Radionica pripovijedanja „Raznih priča ima…“ – voditeljice radionice: Petra Žuvela, logopedinja, Danijela Huzjak, odgojiteljica i Arijana Arbanas, odgojteljica; Mjesto održavanja: Dv Žirek, Koprivnička 2
PETAK – 4.10.
17:00 h – radionica za odgojitelje „Vezenje“ – voditeljica radionice: Ivana Jurmanović; Mjesto održavanja: Dv Lojtrica, Smendrovićeva 9
Dan bez zvona i ocjena
CENTAR ZA DJECU, MLADE I OBITELJ
Ponedjeljak- 30. 9. Radionice starih igara (za 2 razreda) u suradnji s OŠ Kumičić
Utorak – 1. 10. Radionice starih igara (za 2 razreda) u suradnji s OŠ Kumičić
Srijeda – 2. 10. Radionica kuhanja u suradnji s OŠ Kvaternik
Četvrtak – 3. 10. Radionica kuhanja u suradnji s OŠ Kvaternik (voditeljica: Mirna Trumbetaš)
CENTAR ZA ODGOJ I OBRAZOVANJE VELIKA GORICA
Radionica izrade tradicijskog suvenira i tradicijske igre na otvorenom – suradnja s učenicima volonterskog kluba OŠ Eugena Kumičića
Projektni dan, srijeda 2. listopada sa sljedećim aktivnostima:
Kulinarska radionica – Kak˙ su jeli naši stari: Kolač od jabuke
Radionica izrade licitarskih srca
Kukuruzna priča
Radionica izrade tradicijske društvene igre
IZ PROGRAMA DJEČJIH VRTIĆA
Dječji vrtić Ciciban
Aktivnosti poticanja 5 osnovnih socijalnih vještina, predmatematičkih i predčitalačkih vještina
Provedba aktivnosti i vježbi za mozak, tijelo i koncentraciju – Brain gym aktivnosti, vježbe rukama, Dan igranja loptama
Roditelj u skupini – predstavljanje svojih vještina
Međugrupna suradnja – natjecateljske igre “Nijemci vs. Englezi” (skakanje u vreći, skok u dalj, gađanje mete, povlačenje užeta)
STEM aktivnosti u skupini
STEM mališani – suradnja sa profesoricom informatike Dalijom Kager i nekoliko učenika – povezivanje vrtića i škole
Posjet Etno naselju Novo Čiče
Dječji vrtić Žirek
Tema: pripovijedanje ” U krug sjednimo i priču ispričajmo”
Aktivnosti u skupinama (gostovanje roditelja, gostovanje književnika, odlazak u gradsku knjižnicu)
Radionice za odgojitelje na temu pripovijedanja “Raznih priča ima…” (važnost pripovijedanja, prikaz stolne predstave, izrada stolne priče , predstave i priče iz kovčega)
Dječji vrtić Velika Gorica
Tematski sadržaji aktivnosti bit će povezani s temom vještine, kompetencije djece i dječja participacija:
Poticanje motoričkih vještina kroz različite tradicionalne („stare“) igre i kroz sportske aktivnosti (dio sportskih aktivnosti provest će se u suradnji sa sportskim klubovima i udrugama koje djeluju na području Grada)
Poticanje životno-praktičnih i radnih vještina kroz igru, manipulaciju i istraživanje prirodnih materijala (jesenski plodovi i ostali prirodni materijal)
Aktivnosti s ciljem jačanja djetetove pozitivne slike o sebi
Izrada plakata na temu „Što znam i mogu“, „O čemu odlučujem kod kuće, u vrtiću?“, „Što bih htio/htjela da je drugačije?“ u suradnji s roditeljima
Suradnja s Gimnazijom Velika Gorica: posjet djece Gimnaziji, susret s učenicima i profesorima: „Zašto je važna škola i što ću biti kad odrastem…“
Početak 12. ciklusa radionica s roditeljima „Rastimo zajedno“ u srijedu, 2. listopada 2024. godine.
Dječji vrtić Lojtrica
Gostovanje Udruge “Male individue“ koja se bavi promicanjem STEAMA-kod djece u skupini Roses
Interaktivno predavanje za roditelje „Pomozi mi da mogu sam“- živimo Montessori; jačanje roditeljskih vještina i kompetencija
Aktivnosti ukrašavanja eko platnenih vrećica u suradnji s roditeljima – poticanje razvoja vještina samoodrživosti u svakodnevnom životu
Sportske aktivnosti uz glazbu u dvorištu vrtića
Tradicionalne igre
Jesenska modna revija u dvorištu vrtića
IZ PROGRAMA OSNOVNIH ŠKOLA
OŠ Eugena Kvaternika
Obilježavanje otvorenja nove škole PŠ Dubranec
Radionice nutricionistice Mirne Trumbetaš – u Centru za djecu, mlade i obitelj Velika Gorica (1. i 2. 10. 2024.god.)
Prvo Vijeće učenika u matičnoj školi – osvrt na rezultate prošlogodišnje ankete na temu vještina
Razrednici razredne nastave će na satovima razrednog odjela razgovarati s učenicima na
temu dječjih prava i medija
OŠ Nikole Hribara
Moto: Ljubav djeci prije svega
Aktivnost za sve razrede: prikupljanje slika djece i postavljanje na pano u obliku srca i slova
Aktivnosti za više razrede:
- Gledanje kratkog edukativnog videa po izboru razrednika i rasprava (Npr. https://youtu.be/najiOPaR37I?si=K627umAxGQfUGh0x )
- Ispunjavanje kviza Moji motivi s linka https://bitisvoj.medijskapismenost.hr/
- Rasprava s razrednikom o načinima kako odgovorno koristiti društvene mreže
Aktivnosti za niže razrede:
- Ukrašavanje vanjskog prostora škole kredama u boji
OŠ Eugena Kumičića
Na satu razrednika će svaki učenik izrezati svoj dlan na papiru te napisati svoje ime i neko pravo koje ime (npr. Ja sam Ana i imam pravo na obrazovanje). Razrednici će dlanove zalijepiti na vrpcu, a stručna služba će onda sve vrpce povezati u dugačak lanac i provesti ga po školi.
Tijekom Dječjeg tjedna održat će se 4 radionice za 4 razreda razredne nastave u suradnji sa Centrom za djecu, mlade i obitelj Velika Gorica.
Razrednici razrednih odjela predmetne nastave prezentirat će Konvenciju o pravima djeteta na satovima razrednika.
OŠ Velika Mlaka
Tema: Škola kakvu želim
Aktivnosti:
Razgovor uz pitanja: Kakvu biste školu željeli imati?; Što bi vam puno značilo da možete/imate u školi?; Što mislite kako bismo mogli poboljšati našu školu? (poticanje ideja uz izbor najboljeg prijedloga); Na koji način biste vi kao učenici mogli učiniti da škola bude bolje mjesto? (poticaj na samorefleksiju te na prihvaćanje vlastite uloge i odgovornosti)
Predstavnik razreda u Vijeću učenika će na idućem Vijeću predstaviti izabrani prijedlog iz svog razreda o kojem će se zajednički raspravljati
Aktivnost izrade literarnog (pjesma, esej, pismo) ili umjetničkog rada na temu „Škola kakvu želim“ i izložba radova u holu škole
Comments
Loading…