Najavljena su poskupljenja tehničkih pregleda za 15 posto, a stručnjaci tvrde da će to pridonijeti sigurnosti u prometu i kvaliteti pregleda.
Poskupljenja tehničkih pregleda na snagu bi trebala stupiti sredinom rujna. Poskupljenje će iznositi 15 posto, odnosno oko 10 eura. Odluku o poskupljenju naknada u javnu raspravu 2. kolovoza je uputilo Ministarstvo unutarnjih poslova.
Tako bi cijene za redovni ili izvanredni tehnički pregled mopeda, motocikala ili lakih prikolica porasle za gotovo dva eura, odnosno sa sadašnjih 12,30 eura na 14,19 eura.
Za osobne automobile, priključna vozila ili traktore cijena tehničkog pregleda bi poskupjela za nešto više od tri eura, te se tako popela s 20,25 eura na 23,36, dok će za pregled autobusa ili teretnih automobila trebati izdvojiti 37,55 eura, u odnosu na dosadašnjih 32,55.
Nove cijene pridonijet će sigurnosti u prometu
Hrvatska ima 160 stanica za tehnički pregled, a vlasnik većine je Centar za vozila Hrvatske. Dok vozači negoduju, iz Centra za vozila Hrvatske poručuju kako nije riječ o značajnom trošku.
“Te naknade nisu mijenjane deset godina, pa smatram da je ovaj potez sasvim opravdan. Tih petnaestak posto poskupljenja, kada je riječ o općoj sigurnosti i sigurnosti u prometu na cestama, ne bi trebalo predstavljati problem vlasnicima vozila. Nekoliko eura nije značajan trošak, a pridonosi sigurnosti u prometu na cestama i stabilnosti sustava tehničkog pregleda”, za Poslovni dnevnik je izjavio Goran Pejić iz Centra za vozila Hrvatske.
Objašnjavaju da su poskupljenja nužna zbog inflacije, a prikupljena sredstva uložit će se u nabavu novih uređaja.
“Do promjene cijena Tehničkih pregleda i registracijskih postupaka, dolazi zbog usklađivanja s inflatornim kretanjima kojima smo svi svjedoci u posljednje vrijeme. Radi se o razlici cijena od 2 do 5 eura ovisno o registracijskom postupku ili o vrsti tehničkog pregleda”, istaknuo je Tomislav Škreblin iz Centra za vozila hrvatske.
Poskupljenja vozačima teško padaju, a osobito poduzetnicima koji vozilima zarađuju za život.
“Za nas nije dobro i sve manje smo konkurentni, i na našem tržištu i na europskom tržištu, tako da je nama sve teže poslovat. Nemamo nikakve subvencije, nikakve poticaje, s obzirom na to da imamo star vozni park. Prijevoznici u Hrvatskoj na ovaj način će početi odumirat”, rekao je predsjednik Udruženja prijevoznika grada Zagreba Zdravko Bubnić, piše HRT.
Comments
Loading…