Kako ste se odlučile pridružiti Debatnom klubu “Titan” i što vas je privuklo natjecateljskoj debati?
Lucija: Debatnom klubu odlučila sam se pridružiti još i prije upisa u srednju školu, kada sam na stranicama škole vidjela da postoji debatni klub. Debata je uvijek bila nešto čime sam se željela baviti, osobito na natjecateljskoj razini te sam upravo to i učinila kada mi je škola pružila tu priliku. Svidjela mi se ideja sagledavanja tema sa raznih stajališta te sam izazov zastupanja obje strane teze neovisno o osobnom stajalištu.
Ivana: Pridružila sam se debatnom klubu u drugom razredu kada je naša voditeljica, pedagoginja prisustvovala satu društveno odgovornog poslovanja tijekom kojeg smo s profesorom imali jednu raspravu vezanu za gradivo, te me nakon sata voditeljica pozvala i pitala želim li se pridružiti njihovom debatnom klubu. Ono što me privuklo natjecateljskoj debati jest mogućnost raspravljanja u vezi tema koje su aktualne u svijetu, širenje svog znanja i stvaranje novih poznanstava.
Paula: Debata mi je bila bliska oduvijek, i prije upisa u školu. Kada je pedagoginja Vatavuk Margetić došla na naš sat i prezentirala o debati odlučila sam se pridružiti klubu!
Koje su ključne vještine koje ste razvile kroz rad u Debatnom klubu i kako one utječu na vaš akademski i osobni razvoj?
Lucija: Neke ključne vještine koje sam razvila bavljenjem debatom su kritičko razmišljanje, samoosviještenost, upornost, javni govor, tolerancija i razmišljanje izvan okvira. Debatne vještine izrazito su korisne na osobnoj razini jer potiču dublje razmišljanje i razumijevanje drugih ljudi i njihovih stajališta. Debata je jedno od mjesta gdje osoba stvarno prihvati kako ne postoji stopostotno dobro i zlo već se većina nalazi u sredini, tj. sve ima svoje dobre i loše strane, a na nama je da odlučimo je li dobra strana dovoljno značajna da se zbog nje prihvati i loša strana. Na akademskoj razini debata nam omogućuje dublju analizu i sudjelovanje u školskoj nastavi gdje smo sposobni ući u zanimljive rasprave s profesorima koji su uvijek otvoreni pitanjima i različitim mišljenjima.
Ivana: Debata mi je pomogla u javnom nastupu na način da mi je olakšala tremu, naučila me kako da se činim samopouzdanom onda kada to nisam te kako argumentirano iznijeti svoje stajalište i mišljenje oko neke teme kada god je to potrebno. U vidu akademskog života navedene prednosti i znanja koja sam ostvarila pomogle su mi kod održavanja prezentacija, pisanja eseja i uključivanja u rasprave vezano za teme van škole i za vrijeme nastave.
Paula: Debata mi je najviše pomogla u aspektu otvorenosti u komunikaciji prema drugima. Pomogla mi je da usavršim svoje komunikacijske i prezentacijske vještine te da s više samopouzdanja komuniciram i snalazim se u novim situacijama. Također, pomogla mi je i da tijekom nastave budem aktivnija i uspješnija u javnim nastupima.
Možete li opisati proces pripreme za međužupanijsko natjecanje? Kako ste birale teme i gradile argumente?
Paula: Održavamo zajedničke sastanke gdje se pretežito koristimo metodama brainstorminga prilikom čega zajednički dijelimo ideje i oblikujemo potencijalne argumente, te na kraju odlučujemo koji su nam argumenti najsnažniji, to jest koji argumenti najbolje zalažu naše stajalište. U samom pisanju argumenata radimo timski i pokušavamo što manje toga raditi pojedinačno.
Tko vam je bio/la mentor te kako mentori doprinose vašem uspjehu i razvoju u debatiranju?
Paula: Naša mentorica je pedagoginja Ksenija Vatavuk Margetić. Ona je osoba koja nas je upoznala i uvela u umijeće debate, te nas je naučila sve osnovne vještine koje su nam bile potrebne da dođemo ovako daleko i da ostvarimo ovakav uspjeh. Danas nam i dalje pomaže svojim mišljenjima i stavovima te svojim poticanjem na daljnji razvoj i uspjeh nas kao debatanata.
Kako ste se pripremale za ad hoc teze tijekom natjecanja i koje strategije koristite kada se suočite s neočekivanim temama?
Za ad hoc teze pripremamo se na način da prvo raspravljamo o tezi i izmjenjujemo mišljenja te na temelju toga počinjemo oblikovati argumente na način da podijelimo posao kako bismo uštedjeli vrijeme i nakon što završimo s argumentima prokomentiramo i koncipiramo argumente tako da budu što kvalitetniji.
Koje su bile vaše prve reakcije kada ste saznale da ste osvojile 2. mjesto u ekipnoj konkurenciji i da ste se kvalificirale za državno natjecanje?
Bile smo oduševljenje, ali takav smo rezultat i očekivale obzirom da smo puno vremena i truda uložile u pripremu. Dapače, za ovo smo se natjecanje pripremale više no za ijedno dosad.
Lucija i Ivana, osvojile ste visoka mjesta među pojedinačnim nastupima. Kako ocjenjujete vlastiti nastup i što mislite da je presudilo za tako dobar rezultat?
Lucija: Iako sam zauzela visoko pojedinačno mjesto smatram da mogu ostvariti puno bolji rezultat i da imam više nego dovoljno mjesta za daljnji napredak i razvoj svojih vještina. Naravno u ovakvim aktivnostima normalno je da svaki debatant očekuje više od sebe i da možda čak i nije posebno zadovoljan svojim rezultatom, koliko god on visok bio, stoga želim dodatno napredovati i očekujem da će se moj dodatni trud i želja ostvariti.
Kakav je osjećaj natjecati se i ostvariti uspjeh na ‘domaćem terenu’ u svojoj školi?
Lucija: Osjećaj takvog uspjeha na domaćem terenu svima nam je bio izrazito pozitivan jer smo imali priliku ne samo predstaviti našu školu kao domaćina, već i pokazati koliko je našoj školi stalo do razvoja učenika izvan samih klupa u školi. Zahvalni smo što smo uspjeli pokazati rezultat velikog rada nas kao učenika, ali i naših profesora koji nas godinama potiču i koji su nam spremni pomoći ukoliko nam je potreban savjet za tezu ili argument. Na kraju dana jedan od glavnih ciljeva na natjecanju nam je bio učiniti našu školu i profesore ponosnima na ono što smo postigli i postali na putu k napretku u debati.
S obzirom na uspjeh na međužupanijskom natjecanju, koje ciljeve postavljate za državno natjecanje?
Lucija: Za državno natjecanje nam je naravno cilj pobijediti, ali više od toga nam je bitno dati sve od sebe i uživati u pripremi za debatu i u samom natjecanju. Očekujemo da ćemo upoznati mnogo drugih odličnih debatanata zbog kojih će sve debate biti veliki izazov s puno zabave i od kojih ćemo moći međusobno učiti.
Kako planirate dalje usavršavati svoje debatne vještine i postoji li neka tema o kojoj posebno želite debatirati u budućnosti?
Lucija: Dalje planiram postati debatnim sudcem i time pridonijeti razvoju novih mladih debatanata koje susretnem putem. Ne postoji neka posebna tema o kojoj kao tim želimo debatirati, mi smo više nego voljni debatirati na bilo koju temu, ali osobno smatram da su debate vezane uz političke teme najzanimljivije za debatirati.
Ivana: Za budućnost imam želju ostati i dalje u ovoj zajednici debatanata i kako bih pomogla budućim generacijama da razviju kritički način razmišljanja jer smatram da je ono u današnjem svijetu jako važno. Nemam neku određenu temu o kojoj želim raspravljati jer kroz nove i nepoznate teme imam šansu vidjeti koliko opće znanje posjedujem i proširiti svoje postojeće znanje kroz debatiranje o nekoj nepredviđenoj temi.
Paula: Željela bih se nastaviti baviti debatom rekreativno ili natjecateljski, debata je svakako nešto čime bih se bavila čitav život.
Smatrate li da je važno da u školi postoji školski debatni klub?
Mislimo da je to jako važno jer se učenici potiču da u svoje slobodno vrijeme kroz ovakvu izvannastavnu aktivnost razvijaju svoje vještine izvan akademskog okvira i time razvijaju sebe kao pojedinca i razvijaju svoja osobna stajališta. Debata je i prilika da kroz obrade raznih aktualnih tema učenici imaju priliku usvojiti i neke nova znanja koja im mogu biti od pomoći i tijekom nastave.
Pozivamo sve buduće učenike naše škole da se u što većem broju pridruže našem debatnom klubu gdje će imati prilika puno toga naučiti, ali se i dobro zabaviti i svakako steći nova prijateljstva – poručile su ove uspješne i perspektivne debatantice kojima želimo puno uspjeha na državnom natjecaju, a uz ovoliko volje i ‘žara’ za debatu sigurni smo da dobri rezultati neće izostati!
Dodajmo kako je zadana teza državnog natjecanja – Ovaj dom bi nacionalizirao prazne nekretnine radi pomoći socio-ekonomski ugroženim skupinama.
Školski debatni klub u Ekonomskoj školi Velika Gorica nudi više od samo prilike za sudjelovanje u debatama – omogućava učenicima da razviju ključne vještine koje će im koristiti kroz cijeli život. Kroz sudjelovanje u klubu, učenici ne samo da unaprjeđuju svoje komunikacijske i prezentacijske sposobnosti, već i stječu vrijedno iskustvo u kritičkom razmišljanju i javnom nastupu, čime se otvaraju vrata za uspješno školovanje i profesionalni razvoj.
Comments
Loading…