Oporbeni zastupnici Velike Gorice okupili su se danas s inicijativom uvođenja javnog gradskog prijevoza na dnevni red Gradske sjednice čime žele dobiti odgovore na brojna pitanja među kojima su što će biti poduzeto s gradskim prijevozom nakon isteke ugovora sa ZET-om te koji su konačni rezultati studije Prometnog fakulteta koja je nedavno bila predstavljena, a još uvijek nije dovršena.
-Od 1. siječnja mi nemamo riješeno pitanje javnog gradskog prijevoza, kazala je oporba dodajući kako prezentirana studija u svezi javnog gradskog prijevoza nije rješenje aktualnog problema.
Zbog toga, osim uvođenja nekoliko točaka na dnevni red traže od gradonačelnika da na vrijeme prezentira planove i rješenja što se planira učiniti do kraja godine, što će se učiniti nakon 1. siječnja te koje je dugoročno rješenje problema.
-To je od krucijalnog interesa za građane i očekujemo, i krajnje je vrijeme da se o tome razgovara, a i trebali smo davno, poručuje oporba.
Ivan Bekavac ispred MOST-a ukazao je na nezadovoljstvo trenutačnim javnim prijevozom u kojem se Goričani moraju do Zagreba i okolnih naselja voziti u pretrpanim autobusima.
Kako navode iz oporbe, zalažu se za uvođenje sljedećih točaka na dnevni red:
1. Izviješće Gradonačelnika o pružanju usluge javnog prijevoza od strane Zagrebačkog električnog tramvaja (ZET), s posebnim osvrtom na status ugovora o pružanju usluge javnog prijevoza
2. Plan Grada Velike Gorice za rješavanje problema javnog prijevoza za 2022. (koji podrazumjeva gradski linijski prijevoz, željeznički prijevoz i autobusne linije koje prevoze građane Velike Gorice do Zagreba), sa financijskim pokazateljima/procjenama.
3. Prijedlog Gradonačelnika za dugoročno rješenje problema javnog prijevoza (koji podrazumjeva gradski linijski prijevoz, željeznički prijevoz i međužupnijske linije koje prevoze građane Velike Gorice do Zagreba), sa terminskim planom, procjenom financijskih sredstava i izvorima financiranja.
-Prometni sustav 21. stoljeća trebao bi biti brz, učinkovit, siguran i ekološki održiv. Ništa od navedenog, nažalost, ne ispunjava velikogorički javni prijevoz. Kao jedan od ključnih čimbenika sigurnosti i zadovoljstva životom u gradu, javni prijevoz mora radniku, učeniku, umirovljeniku, osigurati brz dolazak na cilj, čak i kada putuje na udaljenost od više kilometara, a skraćivanje vremena provedenog u prometu da donosi znatne financijske uštede i ima pozitivan ekološki aspekt, poručuje oporba.
Kako navode, sve ove godine Grad Velika Gorica koristio je usluge ZET-a kao “ekskluzivnog” pružatelja usluga koji je naplaćivao svoje usluge prijevoza na dva načina: naplatom zonske pristojbe korisnicima i doplatom “neprofitabilnosti” linija Gradu Velikoj Gorici. Na taj način ZET je, u prosjeku, od Grada Velika Gorica “naplatio” svoju uslugu nekoliko stotina milijuna kuna ( od početka poslovnog odnosa) za “neprofitabilne” linije i od samih građana, a od Velike Gorice napravio jednu od najskupljih tarifnih zona u RH.
-Istovremeno očekujemo i da će uskoro započeti projekt osuvremenjivanja gradskog i prigradskog autobusnog i željezničkog javnog prijevoza, uz izmještanje autobusnog spremišta i garaže ZET-a iz središta grada te reorganizirati sustav prijevoza putnika na relaciji Velika Gorica – Zagreb kao i internog povezivanja svih gradskih četvrti Grada Velike Gorice i drugih goričkih naselja, dodaju.
U konačnici, poručuju kako očekuju objavu konačnih rezultata studije javnog prijevoza provedene po narudžbi Grada Velika Gorica od strane Zavoda za gradski promet Fakulteta prometnih znanosti, koja je još uvijek u izradi, a kako navodi Ivan Bekavac, već je sredina studenog te se datum objave i dovršetka studije sve više približava.
Comments
Loading…