in

Lažna bankarica prevarila staricu za više desetaka tisuća eura

Foto: Ilustracija

Nažalost, svakodnevno smo svjedoci prijevara na štetu naših stariji sugrađana, a PU zagrebačka izvijestila je o najnovijem slučaju u kojem je žrtva 84- godišnja starica koja je, radi lakovjernosti, ostala bez nekoliko desetaka tisuća eura.

Naime, počiniteljica se starici lažno predstavila kao zaposlenica banke prilikom čega joj je rekla kako joj treba predati novac radi ‘provjere’. Nakon što je lakomisleno povjerovala da razgovara sa zaposlenicom banke, oštećena je podigla novac u banci i odmah ga predala nepoznatim muškim osobama. Visina materijalne štete iznosi nekoliko desetaka tisuća eura.

Ova vrsta prevare nije samo kriminalni čin, već i duboko moralno pitanje, jer cilja na jednu od najranjivijih skupina u društvu – starije osobe.

Kako prevaranti operiraju

Prevaranti koji koriste ovu taktiku često se služe telefonskim pozivima, elektroničkom poštom ili porukama putem društvenih mreža. Oni se predstavljaju kao službenici banke, uvjeravajući žrtve da postoji problem s njihovim računom koji zahtijeva hitnu pažnju. Pritom, traže osjetljive informacije poput lozinki, PIN brojeva ili čak direktnu autorizaciju transakcija pod izlikom “provjere sigurnosti” ili “ažuriranja podataka”.

Metode prevare

Najčešće korištene metode uključuju:

  • Phishing e-mailovi i poruke: Žrtvama se šalju e-mailovi ili poruke koje izgledaju kao da dolaze od legitimne financijske institucije, često s linkovima koji vode na lažne web stranice dizajnirane da ukradu korisnička imena i lozinke.
  • Telefonski pozivi: Prevaranti zovu žrtve tvrdeći da su iz banke i da je potrebno hitno riješiti neki problem s računom, pritom tražeći osjetljive informacije.
  • Lažne aplikacije: Postoje i slučajevi gdje se žrtvama sugerira preuzimanje lažnih bankarskih aplikacija koje mogu ukrasti podatke direktno s njihovih uređaja.

Kako se zaštititi

  1. Nikada ne dijelite osobne podatke: Prava banka nikada neće tražiti vaše lozinke ili PIN brojeve putem telefona ili e-maila.
  2. Provjerite identitet pozivatelja: Ako vas netko kontaktira tvrdeći da je iz vaše banke, prekinite komunikaciju i sami nazovite službenu liniju vaše banke koristeći broj koji ste sami pronašli.
  3. Budite oprezni s e-mailovima i porukama: Ne klikajte na sumnjive linkove niti preuzimajte datoteke iz e-mailova za koje niste sigurni da su sigurni.
  4. Koristite dvostruku autentifikaciju: Gdje god je to moguće, aktivirajte dvostruku autentifikaciju za dodatni sloj sigurnosti

Comments

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Loading…

0

Što misliš?