Nastavno na jučerašnji sastanak i vatrogasne mjere koje nudi gradska uprava Grada Velika Gorice te najavu izvjesnog poskupljenja usluge javnog prijevoza od strane Zagrebačkog električnog tramvaja, Most Velika Gorica će tražiti pripremu i provedbu projekta osuvremenjivanja gradskog i prigradskog autobusnog i željezničkog javnog prijevoza uz izmještanje autobusnog spremišta i garaže ZET-a iz središta grada te reorganizaciju sustava prijevoza putnika na relaciji Velika Gorica – Zagreb, kao i internog povezivanja svih gradskih četvrti Grada Velike Gorice i drugih goričkih naselja, navodi se u priopćenju kojeg u nastavku prenosimo u cijelosti.
Potrebno je konačno promijeniti dugogodišnje neracionalno upravljanje sredstvima Grada Velike Gorice u segmentu plaćanja usluge prijevoza građana od strane ZET-a što je rezultiralo lošom povezanošću okolnih naselja s gradom i gradskim sadržajima, te netransparentnim i zastarjelim oblika prijevoza korisnika s naglaskom na preskupe i ekološki neprihvatljive oblike prijevoza.
Naime, Velika Gorica godinama je suočena s problemom povezanosti velikogoričkih naselja s gradom u javnom prijevozu putnika korisnika i na isti način, ali u drugom smjeru sa Zagrebom. Uslijed širenja administrativnog okvira Grada godinama se ne uzima u obzir daje broj stanovnika “užeg” dijela grada skoro pa izjednačen s brojem stanovnika koji žive u ostalim naseljima Velike Gorice, a koji u većini slučajeva kao konačno odredište posla, školovanja ili kulturne konzumacije biraju Zagreb. Iz navedenog razloga izvedene su studije raznih institucija koje su u konačnici ukazivale na osnovanost potrebe samostalnog velikogoričkog Gradskog upravljanja navedenim segmentom, ali do danas ni jedna inicijativa nije zaživjela. Sve ove godine Grad Velika Gorica koristi usluge ZET-a kao “ekskluzivnog” pružatelja usluga, pa je tako ZET u prosjeku, od Grada Velika Gorica “naplatio” svoju uslugu nekoliko stotina milijuna kuna ( od početka poslovnog odnosa) za “neprofitabilne” linije i od samih građana, a od Velike Gorice napravio jednu od najskupljih tarifnih zona u RH. Trenutno ZET naplaćuje svoje usluge Gradu Velikoj Gorici približno 30 milijuna kuna godišnje kroz subvencije, a usluga se pruža na netransparentan način zastarjelim voznim parkom. Pritom ostala naselja koje pripadaju Gradu Velikoj Gorici i njihovi stanovnici trpe redukcije u voznom redu, pa se iz navedenih naselja njihova usluga može koristiti samo nekoliko puta dnevno i skoro nikada u noćnim satima.
Grad Velika Gorica kao najveća jedinica lokalne samouprave u Županiji odavno je trebao pokrenuti registraciju pravnog subjekta u vlasništvu Grada koji bi uslugu prijevoza putnika prema Gradu Zagrebu, uslugu prijevoza putnika između svih naselja i uslugu prijevoza putnika unutar grada obavljao u vlastitoj organizaciji jer za to postoje ekonomski, infrastrukturni razlozi, ekološki i manipulativni razlozi. Stoga će se Most zalagati da se uspostavi novi sustav javnog prijevoza u Velikoj Gorici kako bi građani imah transparentan, jeftiniji i ekološki povoljniji javni prijevoz, a sve to vodeći računa i o potrebama naših sugrađana u rubnim naseljima grada te smanjenju gubitka vremena građana provedenog u prijevozu.
Tražimo od gradonačelnika i pročelnika da nas izvijeste u Gradskom vijeću o detaljima aneksa ugovora i što je u planu za dalje oko gradskom javnog prijevoza, zaključno je navedeno.
Comments
Loading…