in , ,

Sigurno korištenje i briga o mentalnom zdravlju: Učenici OŠ Pokupsko učili o utjecaju društvenih mreža

Sigurnost na internetu i virtualni odnosi

Foto: ilustracija/OŠ Pokupsko

U Osnovnoj školi Pokupsko održana je radionica i predavanje na temu “Digitalni mediji i mentalno zdravlje – medijska pismenost”, u organizaciji stručne suradnice pedagoginje Anite Beganović. Cilj radionice bio je osvijestiti učenike o utjecaju društvenih mreža na njihovu sliku o sebi, emocionalno stanje i međuljudske odnose.

Radionice su bile prilagođene različitim uzrastima, a učenici viših razreda (od 5. do 8.) sudjelovali su u edukativnim digitalnim kvizovima koji su im pomogli da bolje razumiju vlastite navike i motive korištenja društvenih mreža.

Uspoređivanje s drugima dovodi do nerealnih očekivanja

Učenici 5. i 7. razreda bavili su se temom aktivnog i pasivnog korištenja društvenih mreža kroz digitalni kviz “Jesi li pasivan ili aktivan na društvenim mrežama?”. Kroz raspravu su osvijestili kako način na koji koriste društvene mreže može utjecati na njihov doživljaj sebe, emocije i opće zadovoljstvo životom. Poseban naglasak stavljen je na fenomen socijalnog uspoređivanja, koji može imati snažan utjecaj na mlade – uspoređivanje fizičkog izgleda, životnog stila i postignuća često dovodi do nerealnih očekivanja i nezadovoljstva.

Zdravije korištenje društvenih mreža

Učenici 7. i 8. razreda sudjelovali su u kvizu “Moji motivi za korištenje društvenih mreža”, koji im je pomogao prepoznati najčešće razloge zbog kojih provode vrijeme na društvenim mrežama. Različiti motivi, poput povezivanja s prijateljima, održavanja odnosa, informiranja, izbjegavanja dosade ili “bijega” od neugodnih emocija, mogu značajno utjecati na način na koji društvene mreže oblikuju njihov svakodnevni život. Pedagoginja ih je potaknula na promišljanje o zdravijem korištenju društvenih mreža – kako iskoristiti prednosti digitalnog svijeta, a istovremeno brinuti o vlastitom mentalnom zdravlju.

Virtualna i stvarna prijateljstva

Jedna od ključnih aktivnosti bila je i pedagoška radionica “Odnosi na mreži vs. odnosi uživo”, namijenjena svim učenicima od 5. do 8. razreda. Kroz grupni rad i diskusiju, učenici su uspoređivali odnose u virtualnom i stvarnom svijetu, analizirali važnost prijateljstva te prepoznavali rizike i opasnosti online komunikacije.

Radionice su pokazale da su učenici itekako svjesni izazova i prednosti digitalnog doba te su dobili korisne smjernice kako odgovorno koristiti društvene mreže, razvijati zdrav odnos prema sebi i drugima te očuvati svoje mentalno zdravlje.

Comments

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Loading…

0

Što misliš?

Napisao vgradu